Infrastruktura elektro – energetyczna i teletechniczna. Pod tą skomplikowaną nazwą, kryją się po prostu stacje do ładowania autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacji.

W Urzędzie Miasta podpisano umowę z wykonawcą, który zajmie się przebudową pętli autobusowych i dostosowaniem obecnej infrastruktury do potrzeb nowoczesnego, niskoemisyjnego transportu zbiorowego. Na jedenastu pętlach autobusowych staną specjalne transformatory i baterie do szybkiego ładowania pojazdów. Jeden autobus MZK pokonuje dziennie dystans nawet 300 kilometrów.

“Po zielonogórskich ulicach, codziennie kursuje kilkadziesiąt autobusów, gdy do liczby pojazdów i kilometrów pokonanej trasy dorzucimy cenę oleju napędowego, to kwota jest ogromna. Gdy silnik spalinowy zastąpimy napędem eklektycznym – oszczędzimy nawet 40 %” – wylicza Barbara Langner, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji

Dodaj komentarz

Bądź pierwszym komentatorem!

400
wpDiscuz